Udržitelná směrnice „US“
Tarsier II s.r.o. 2024
1. NAŠE MOTIVACE K UDRŽITELNOSTI
Udržitelnost je tématem, které je v současnosti integrováno do firemních strategií klientů a postupně se stává neoddělitelnou součástí evropské ekonomické transformace.
Společná zodpovědnost za stav planety je nevyhnutná pro zachování zdravých a důstojných životních podmínek pro budoucí generace. K této výzvě se přidáváme i my v Tarsier II s.r.o.
Naší specializací je klientský servis zejména v marketingu, event a travel servisu. Z pozice lokálního důvěryhodného partnera velkých společností je naším nejvýraznějším přínosem pro zlepšení životního prostředí a kvality života společnosti naše aktivní podpora a součinnost s udržitelnými cíli našich klientů.
Pracujeme na mapování dopadu vlastní činnosti. Snažíme se neustále zvyšovat odbornost v tématu udržitelnosti, rozšiřovat naši nabídku udržitelných řešení, která nám v agentuře dávají smysl. Jsme důležitou součástí dodavatelského řetězce našich klientů, jejichž zákonnou povinností je i měřitelná udržitelnost (ESG kritéria & reporting).
Proto je i pro nás zásadní, abychom jako dodavatel a partner uměli promptně reagovat a poskytovat jak potřebná řešení, tak i informace o naší vlastní zodpovědné činnosti.
Zakládáme si na aktivní součinnosti týmu, která je nezbytným předpokladem úspěšného rozvoje agentury.
AKTUÁLNÍ STAV UDRŽITELNOSTI
Bod 0 Tarsier II s.r.o.
- Tarsier II s.r.o. připravuje vytvoření ucelené udržitelné strategie 2024-2030. Na základě průzkumu a vyjádření vyššího managementu byly definovány hlavní okruhy zájmu v otázkách udržitelnosti pro jednotlivé divize. V tomto roce analyzujeme dostupná data za r. 2023 a pracujeme na výchozím výpočtu roční uhlíkové stopy Tarsier II s.r.o.. Tento krok představuje důležitý článek firemní udržitelné strategie, která musí mít jasně definované a měřitelné cíle.
- Disponujeme know-how specialistky na udržitelnost a ESG, se kterou je možné otázky udržitelnosti kdykoliv interně konzultovat nebo řešit.
- V nabídce služeb Tarsier II s.r.o. poskytujeme praktický online kurz „Od udržitelnosti k ESG“ pro manažery a zaměstnance v tématu a nasměrováním k udržitelnějším byznysovým krokům, „zeleným“ partnerstvím a vyšší efektivitě práce s daty.
- Jsme přidruženým členem A-CSR, tj. Asociace společenské zodpovědnosti, která v ČR sdružuje jak firmy, tak neziskové organizace, které se udržitelnost aktivně zabývají. Spolupráce nám poskytuje inspiraci a příležitost rozvíjet se v udržitelnosti prostřednictvím příkladů dobré praxe a různých forem vzdělávání.
SPOLEČNÉ CÍLE
Směřování agentury reflektuje mezinárodní cíle, tzv. SDG´s(Sustainable Development Goals), ze kterých jsou pro Tarsier II s.r.o. klíčové zejména:
- Zodpovědná spotřeba (12)
- Podpora ke společným cílům (17)
- Vzdělávání k udržitelnosti (4)
Průběžným monitoringem získáváme data o reálné činnosti agentury a následně plánujeme vytvoření oficiálního výročního nefinančního reportu.
V rámci každoročního teambuildingu organizujeme 1× ročně sociálně nebo environmentálně prospěšnou akci s pozitivním dopadem na naši lokální komunitu.
2. OBECNÉ ZÁSADY
Zodpovědná spotřeba
V Tarsier II s.r.o. následujeme tyto základní zásady a doporučení:
- Neplýtváme zdroji. Týká se to jak činnosti zaměstnanců ve firmě, tak mimo ni. (v rámci servisu poskytovaného klientům). Proaktivně volíme environmentálně šetrnější možnosti.
- Hledáme energeticky úsporné cesty, nebojíme se inovací, které mají pozitivní dopad na životní prostředí nebo společnost.
- Máme přehled o energetických zdrojích, odpadech a nakládáme s nimi zodpovědně.
- Jsme otevření spolupráci s partnery a subdodavateli, kteří pomáhají zlepšovat enviromentální nebo sociální podmínky našich klientů a naší komunity.
Podpora ke společným cílům
- Interně jsme v Tarsier II s.r.o. informováni prostřednictvím dialogu s ESG specialistou. Podílíme se na vzniku udržitelné strategie agentury 2024-2030.
- Díky proaktivním krokům v oblasti udržitelnosti chceme být respektovaným hráčem v našem oboru a také zdrojem inspirace pro klienty z oblasti SME*.
- Vyhledáváme praktická a inovativní řešení pro implementaci do udržitelného procesu firem.
- Zajišťujeme profesionální komunikaci a předcházíme rizikům greenwashingu.
- Zakládáme si na profesionálním přístupu a důvěře, kterou k nám chovají naši klienti. Nejaktuálnější prioritou našeho zodpovědného přístupu je maximální ochrana a bezpečnost citlivých dat, se kterými pracujeme každý den.
*small + medium_enterprize, malé a střední podniky
3. MONITORING UDRŽITELNOSTI
Definovali jsme hlavní faktory našeho dopadu, které musíme průběžně lépe sledovat a vyhodnocovat pomocí online nástrojů. Jejich analýza je základem pro stanovení konkrétních udržitelných cílů.
Celý proces koordinuje ESG specialista v součinnosti s vedoucími Tarsier II s.r.o.
Tato osoba je zodpovědná za:
- Aktivní využití online aplikace na výpočet roční uhlíkové stopy a sběr dat
- Online dotazníky pro jednotlivé divize (1x ročně)
- Evidenci udržitelných dat v rámci jednotlivých divizí
Data každoročně vyhodnocujeme, abychom zjistili, do jaké míry se nám daří dosahovat stanovené cíle.
Hlavní sledované faktory pro udržitelnou strategii
4. KLIENTI A UDRŽITELNOST
V současnosti zajišťujeme profesionální servis pro klienty, z nichž více než 70 % patří do kategorie korporátních společností. Právě na ně se vztahují aktuální závazné legislativní požadavky spojené s reportingem o udržitelném chování.
V problematice se aktivně vzděláváme, abychom mohli efektivně reagovat na aktuální klientské potřeby i v budoucnu.
Můžeme očekávat, že konkrétní požadavky klientů na udržitelná řešení i poskytování dat o udržitelném chování budou každoročně narůstat. Tyto požadavky začnou ovlivňovat dodavatelský řetězec, jehož jsme součástí a mohou být podmínkou další spolupráce s klienty. Dostupnost relevantních dat o naší vlastní zodpovědné činnosti se stává novým kritériem spolupráce.
Každý úspěšně zrealizovaný krok směrem k udržitelným cílům je příslibem budoucí spolupráce s klíčovými klienty i příležitostí k posílení renomé značky Tarsier II s.r.o.
Jak se bude udržitelnost více propisovat do komunikace a marketingových plánů klientů, budeme i my souběžně vzdělávat naše zaměstnance v oblasti udržitelnosti. Vzhledem na typ poskytovaných služeb se zaměříme zejména na greenwashing (marketingová komunikace) a bezpečnost dat (správa dat v rámci event servisu a travel služeb).